Sunday 17 February 2013

warkah yang pernah aku coretkan

Assalamualaikum....tok pembaca yang suka membaca... sebenarnya tok post kali nie bukan la aku nak sedih2 or pape..cuma aku nak kongsi surat tok seorang bernama suami. bila aku baca semula warkah tu..baru aku perasaan...aku tulis warkh tu bagikan xder perasaan.. tak tahu apa itu cinta.bertindk ikut keadan.pasrah dengan suasana... nak jdi isteri yang baik tk perlu ungkit kot apa yng perlh lakukan..tu dah jdi tanggungjawab.. but mungkin warkah ini membuatkan aku berfikir semula siapa aku ketika itu...


saat fajar mula menyinsing...saat azan mula berkumandang...saya rasa hati itu adalah hari yang baru untuk saya...semalam telah berlalu..apa yang berlaku semalam..sudah terpadam dari ingatan...biarpun semalam adalah hari yang menguris perasan....hari ini saya teruskan dengan senyum...saat kau melangkah keluar mencari rezeki...saya dengan reda membiarkan awk pergi..tiada keraguan dihati saya untuk awak...sebab awak adalah suami saya...saat saya keluar keluar rumah..menjalankan tanggungjawab saya...mohon keredaan dari awk...dari pergi hingga saya pulang...saya perlu keredaan awk...sebab keredaan itu membuatkan saya tenang,,,bila ber tanya soal cinta,....hingga kini saya tak tau...apa makna cinta,..tapi saya tahu..saya tak nak kehilangan awak..saat saya pulang kerja...saya nak buat terbaik untuk awak...walau adakala..ada kesalahan yang saya buat...dan setiap malam saya mohon kemaafan dari awk....agar hari esok saya dapat laksanakan tugas dengan baik....dan esok adalah hari baru untuk saya....cinta selepas kawin...itu yang saya impikan...waktu zaman kanak2...tak sangka...Allah perkenankan doa saya...saat saya berserah pada takdir...tentang jodoh,...saya harap itu adalah terbaik.. saya percaya....Allah berikan terbaik untuk saya.... sebab itu saya buat terbaik untuk awk...walau awk merasakan itu bukan suatu yang terbaik untuk awk... saya minta maaf selama perkahwinan kita,...masih ada kekurangan saya yang blom dapat saya ubah...tapi saya bersyukur...awk terima saya seadanya. awk jgn tanyer naper saya suka masak...tapi saya tak suka makan....jgn tanye saya naper saya suka tgk awk g kerja...pastu baru saya siap tok g kerja...dan jgn tanye kenapa saya mengharap awk ada sebelum saya g kerja...tapi apa yang pasti...saya takut itu adalah hari terakhir saya....dan saya takut saya tak dapat lakukan perkara yang sama untuk esok.... sebab saya sayang awk seperti hari ini adalah hari terakhir untuk saya...awk kan suami saya....so awk boleh lakukan apa saja untuk saya...sebab saya penah cakp kat awk...tiada perkataan tidak untuk awk selepas kawin....tapi adakala saya nakal sikit...saya mintak maaf tau...
t saya sambung lagi surat nie......salam ikhlas diri isterimu....


ada beberapa perkara lain yang membuatkan aku terfikir...yang pasti aku mmg xder perasaan cinta pada dia..seperti dia pernah ckp kat aku..dia dapat tubuh aku tapi bukan cinta..malangnya lelaki itu...betapa perit sebenarnya kan walau seseorang itu dapat menghancurkan kehidupan seseorang...terasa menang memiliki sesuatu dengan merampas..tapi kalah bila perasan itu sebenarnya kosong...so kepad pembaca..cintai seseorang kerana Allah dan rasulullah s.a.w, insya'allah sesusah mana kamu menjalani kehidupan allah akan bantu kamu...

ok sekian wasalam

No comments:

Post a Comment